انواع زیور آلات گوش

انواع-زیور-آلات-گوش-گلد-آرتمیس

انواع زیور آلات گوش در صنعت طلا و جواهر، در سبک ها و طرح های بی نهایت زیبا و متنوع ساخته می‎شوند. یکی از قدیمی ترین اکسسوری هایی که افراد بدون استثنا یکی از آن را دارند گوشواره است. صنعت طلا و جواهر منحصر به طراحی دستبند چرم طلا مردانه، دستبند طلا زنانه، دستبند مهره ای طلا و گردنبند طلا زنانه نیست. انواع گوشواره با طرح ها و سبک های فوق العاده و منحصر به فرد، طراحی می‎شوند. در برخی موارد نیز به صورت «ست یا نیم ست» طراحی می‎کنند که شامل گوشواره، انگشتر و دستبند می‎باشند.

تا همین چند سال قبل گوشواره را از قسمت نرم گوش (لوبول) آویزان می‎کردند. به عبارت دیگر تنها سوراخ کردن یا پیرسینگ نرمه گوش رواج داشت. در صنعت جواهرسازی مدرن، تنوع در طراحی گوشواره بینهایت است. قسمت های مختلف لاله گوش پیرسینگ می‎شود تا گوشواره در آن قسمت قرار گیرد، مانند:

برای برخی انواع زیور آلات گوش نیاز نیست گوش را سوراخ کنید، با توجه به نوع یا به اصطلاح قفل شان به گوش می‎چسبند. تا به حال افرادی را دیده اید که چندین پیرسینگ را بر روی گوش خود انجام داده باشند؟ آن ها از انواع گوشواره ها استفاده می‎کنند. در ادامه با انواع زیور آلات گوش و اسم انواع گوشواره آشنا می‎شویم. به شما کمک می‎کنیم تا با طرح های روز آشنا شوید و همیشه زیباترین ها را برای خودتان انتخاب کنید.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

گوشواره ایرکاف، یکی از زیباترین انواع زیورآلات گوش

یکی از انواع زیور آلات گوش که یکی دو سال اخیر ترند شده است «گوشواره ایرکاف» نام دارد. در طرح ها و مدل های مختلف کلاسیک و مدرن ساخته می‎شود. ایرکاف دارای طراحی دقیق و مشابه هلال لاله گوش است، قسمت بالای آن انحنا دارد و دقیقا روی لاله گوش چفت می‎شود. قسمت پایین نیز رو یا زیر نرمه گوش قرار می‎گیرد. با توجه به نظر طراحان تم های زینتی در هر قسمت از گوشواره میتوانند قرار بگیرند. در برخی مدل ها دورتادور آن تزئینات بسیار زیبایی کار شده است.

ویژگی مثبت آن این است که نیازی نیست گوشتان را سوراخ کنید. برای مدل موی کوتاه بسیار مناسب است. برخی مدل ها نیز دارای زنجیرهای آویزان هستند که با موهای بلند زیباتر می‎شوند. اگر مدل ایرکاف را انتخاب کرده اید مطمئن باشید بسیار خوش سلیقه و خاص پسند هستید.

انواع-زیور-آلات-گوش-گلد-آرتمیس

گوشواره کراس، ایده ای خلاقانه و ناب

«گوشواره کراس» به معنای واقعی ایده ای خلاقانه و مدرن به شمار می‎آید که یکی از زیباترین و خاص ترین انواع زیور آلات گوش است. گوشواره کراس شبیه عصا است و قسمت پایین آن از سوراخ نرمه گوش عبور می‎کند و قفل می‎شود. قسمت بالا و خمیده آن روی گوش قرار می‎گیرد. بیشترین قسمت گوشواره کراس بر روی لاله گوش قرار می‎گیرد. این مدل گوشواره استایل شما را بسیار شیک و جذاب نشان می‎دهد.

گوشواره بخیه ای، یکی از زیباترین انواع زیور آلات گوش

خلاقیت مدرن در ساخت انواع زیور آلات گوش، متعلق به «گوشواره بخیه ای» است. این سبک از گوشواره متعلق به خانم هایی است که گوش هایشان بیشتر از یک سوراخ دارد. گوشواره بخیه ای یک زنجیر است که یک سر آن مگنت و انتهای دیگر آن یک تم زینتی قرار دارد. این تم زینتی می‎تواند به نرمه گوش بچسبد یا یک آویز زینتی چند شاخه انتهای آن باشد تا استایل شما را جذابتر نشان دهد.

شما با کمک مگنت می‎توانید گوشواره را از سوراخ های گوش عبور دهید. به سلیقه شما بستگی دارد که مگنت با گوش شما چفت شود یا اینکه آویزان باشد. در سبک های مختلف مانند زنجیر ساده، گل میخی، مرواریدی، آویزدار و طرح های بسیار زیبا و لوکس ساخته می‎شوند.

انواع-زیور-آلات-گوش-گلد-آرتمیس

انواع گوشواره حلقه ای، ساده اما جذاب

یکی از انواع زیور آلات گوش، «گوشواره حلقه ای» نام دارد. شاید بتوان گفت تم اصلی آن از سبک مدرن گرفته شده است. سادگی و در عین حال بدون تجملات و تزئینات اضافی، از ویژگی های این مدل است. به صورت دایره ای (یکی از اشکال هندسی) طراحی می‎شود، البته طراحان و طلاسازان این سبک را هم دچار تغییر و تحول کرده اند. جوانان، نوجوانان و علاقه مندان به سبک کلاسیک و معاصر، بیشتر به مدل حلقه ای علاقه دارند. در اندازه کوچک بیشتر با مدل های رسمی و مدل موی کوتاه ست می‎شود. در مقابل حلقه های بزرگ را بیشتر با لباس شب برای مجالس جشن سِت می‎کنند. اسم انواع گوشواره حلقه ای عبارتند از:

گوشواره میخی، یکی از انواع زیور آلات گوش اسپرت و مدرن

یکی از انواع زیور آلات گوش که فرمی زیبا، اسپرت و مدرن دارد «گوشواره میخی» است. ابعاد بسیار کوچکی دارد و شبیه میخ است. از این مدل برای هر قسمت از گوش که سوراخ است می‎توان استفاده کرد. این گوشواره یک پین دارد. بعد از آنکه قسمت اصلی آن از سوراخ گوش رد شد، پین را از پشت گوش به آن متصل کرده و محکم کنید. برای گل میخ گوشواره از الماس، مروارید، گل و تم های فانتزی جذاب زیبا برای تزیین استفاده می‎کنند.

انواع-زیور-آلات-گوش-گلد-آرتمیس

گوشواره های کلاسیک، بدون الگوی خاص اما پرطرفدار

در برخی منابع با عنوان گوشواره «لوستری یا چند شاخه ای» شناخته می‎شود. این مدل گوشواره با قفل های مختلف ساخته می‎شود که یکی از انواع گوشواره لاله گوش است. قسمت آویز آن نیز از الگوهای بسیار شلوغ و پیچیده پیروی می‎کند. هیچ گونه الگوی خاصی برای این سبک وجود ندارد. ایده ها و طرح ها ذهنی هستند و با توجه به نظر طراح ساخته می‎شوند. این سبک از گوشواره را می‎توان تماما از طلای زرد، طلای سفید یا ترکیبی از هر دو ساخت و با سنگ های قیمتی تزئین کرد.

گوشواره هاگی، یکی از انواع زیور آلات گوش شبیه مدل حلقه ای

الگوی کلی «گوشواره هاگی» شبیه به مدل حلقه ای است. تفاوت آن ها به نوع قفل مربوط می‎شود. هاگی در انگلیسی به معنای «بغل کردن» است. زمانی که گوشواره را به گوش می‎کنید دو قسمت جدا شونده آن در انتهای گوشواره در یک قاب قرار می‎گیرند. به اصلاح همدیگر را بغل می ‎کنند. معمولا در اندازه های کوچک طراحی می‎شود و با نگین یا الماس های کوچک تزیین می‎کنند.

انواع-زیور-آلات-گوش-گلد-آرتمیس

دکمه گوش یا گوشواره دکمه ای

یکی دیگر از انواع زیور آلات گوش «گوشواره دکمه ای» یا «دکمه گوش» است. این مدل به طور اختصاصی برای قسمت غضروفی لاله گوش طراحی شده است. قفل آن به نحوی است که کاملا به درون پیچ غضروف رفته  و آن را محکم نگه می‎دارد. برخی طرح های آن دنباله دار است و به طرف نرمه گوش کشیده شده است یا زنجیرهایی با طول‎های مختلف از آن آویزان هستند. این سبک از گوشواره به صورت تکی یا جفت به فروش می‎رسند.

گوشواره هالتر، یکی دیگر از انواع زیور آلات گوش

هالتر به معنای «وزنه» است. طراحی «گوشواره هالتر» تقریبا شبیه وزنه های ورزشی است که جزو سبک های مدرن زیورآلات گوش محسوب می‎شود. در طراحی آن یک میله وجود دارد که دو طرف آن دو گوی قرار دارند که به دو سر میله پیچ می‎شوند. برای اتصال آن به گوش باید دو سوراخ بر روی گوش باشد. سپس دو سر میله را از جلو لاله گوش به سوراخ گوش وارد کرده و دو سر آن را با گوی های پیچی، قفل کنید. بر روی گوی و میله، می توان از طرح های مختلف فانتزی مانند حیوانات، گل، اشکال هندسی و… استفاده کرد (برای زیبایی بیشتر).

گوشواره کلیپسی، یکی از انواع زیور آلات گوش با طراحی زیبا و جذاب

برخی افراد گوششان را سوراخ یا پیرسینگ کرده اند اما دوست دارند از انواع زیور آلات گوش استفاده کنند. «گوشواره کلیپسی» یک مدل بسیار جذاب و شیک است که پشت قفل آن یک اهرم است که روی نرمه گوش قرار می‎گیرد. در مدل های جدیدتر به صورت ترکیبی با انواع گوشواره های میخی نیز طراحی می‎شود. یعنی کلیپس آن بر روی قسمت غضروفی گوش و بالاتر از لاله گوش چفت می‎شود. این کلیپس نیز به واسطه زنجیر به قسمت نرمه متصل می‎شود که ظاهری مدرن و فانتزی به آن می‎بخشد. به دلیل اتصال غیر ایمن، استفاده از جواهرات گران قیمت در این مدل توصیه نمی‎شود.

gold_artms_usr
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *