بزرگترین گنجینه های طلای تاریخ ، درخشش های گمنام

بزرگترین-گنجینه-ها-آرتمیس-گلد

تاریخ، ارزشی باورنکردنی و پنهانی است که از طریق ارتباط با دوران‌های دیگر می‌دهد. از جمله راه‌هایی که به ما امکان می‌دهد، کشف گنجینه‌های باستانی و طلاهای گمنام است. در اینجا ما به سفری در جستجوی درخششهای گمنام از تاریخ و باستان پیدا کردم. از گنجینه‌های طلایی فرعونان مصر باستان تا کشف‌های هنری در اروپای باستانی و باستانی وایکینگ‌ها، در این مقاله به بررسی بزرگترین گنجینه های تاریخ پرداخت می‌پردازد. به همراه ما باشید تا در دنیای جذاب و شگفت انگیز از گنجینه های باستانی سفری داشته باشید و اسرار این درخشش های اساطیری را برملا کنیم.

تاریخ همیشه با ارزش ، مرموز و هیجان انگیز است. یکی از راههایی که می توان ابهامات تاریخ را بر ملا کرد کشف گنجینه های با ارزش از طلا گرفته تا آثار هنری و کتیبه ها است. در این مقاله با ما در سفری در جست و جوی بزرگترین گنجینه های باستانی همراه باشید. گنجینه هایی از دوران شکوهمند هخامنشی و فرعونیان مصر باستان تا کشف هایی از آثار هنری در اروپای قرون وسطایی و وایکینگ ها .

گنجینه طلای فرعون توت‌عنخ‌آمون (مصر):

گنج توت‌عنخ‌آمون یکی از مهم‌ترین و شگفت‌آورترین و بزرگترین گنجینه‌ های تاریخ باستانی در مصر باستان است. این گنجینه در سال 1922 توسط باستان‌شناس مشهور بریتانیایی هوارد کارتر در مقبره توت‌عنخ‌آمون، فرعون جوان مصر، کشف شد. این کشف باعث معروفیت بزرگ هوارد کارتر و بزرگی برای مطالعه تاریخ و هنر مصر باستان شد. 

گنج-فرعون-آرتمیس-گلد

گنجینه طلای پرسپولیس (ایران):

گنجینه پرسپولیس ایران یکی از مهمترین و تاریخی‌ترین مجموعه‌های موزه‌ای در کشور ایران است. این گنجینه در شهر تهران و در مجموعه‌ای به نام “گنجینه موزه ملی ایران” واقع شده است و در طول سال‌های زیادی جمع آوری شده است. گنجینه پرسپولیس به عنوان محلی برای نگهداری اشیاء تاریخی، هنری و فرهنگی از دورانهای باستانی ایران شناخته می‌شود. این گنجینه شامل تنوع بی‌پایانی از اشیاء مانند سفال‌ها، سکه‌ها، جواهرات، تمثال‌ها، و مخطوطات تاریخی است که به مرور زمان به آن افزوده شده است. مهمترین قطعات ارزشمند این گنجینه سکه هایی است که از دوران های مختلف به جا مانده است.

آرتمیس  گلد تولید کننده انواع دستبند طلا زنانه ، دستبند چرم و طلا مردانه انواع گردنبند طلا زنانه و اکسسوری ها و زیورآلات ظریف می باشد. از فروشگاه ما دیدن نمایید.

گنجینه طلای لیکیا (ترکیه):

گنجینه لیکیا ترکیه از مهمترین و با ارزشترین کشف های باستان شناسی در ترکیه و در جهان است که در آنتالیا ترکیه که در زمان باستان به ان لیکیا می گفتند کشف شده است. این گنجینه در سال های 1970 و 1980 توسط گروهی از باستان شناسان کشف شد که به عنوان گنجینه موزه ملی ترکیه قرار داده شد.

در این گنجینه بیش از 4200 سکه باستانی با ارزش بسیار بالا و بیش از 11000 قلیان و جواهر باستانی پیدا شده است. این سکه ها به دوران های هخامنشیان ، یونانیان باستان ،روم و بیزانس برمیگردند و به عنوان یک شاهکار در عرصه سکه سازی باستانی شناخته می شوند.

گنجینه طلای مایناکا (یونان):

این گنجینه در قلعه مایناکای واقع در شبه جزیره پلوپنز یونان ، نزدیک شهر تیرینت، کشف شده است و به نمایشگاهی ارزشمند از هنر و تمدن یونان باستان تبدیل شده است. این گنجینه در قرن 19 میلادی توسط هنرمند و باستان شناس آلمانی کشف شد.

معروفترین اشیا در این مجموعه ماسک های طلایی است که به عنوا برامدگی سنگی درون قبرهای زیبایی که در این منطقه کشف شدند، وجود داشتند.

gold_artms_usr
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *