حساسیت به طلا و راه های جلوگیری از آن

حساسیت-به-طلا-گلد-آرتمیس

برخی از افراد به محض اینکه دستبند طلا زنانه را در دست خودشان می اندازند و یا گردنبند طلا زنانه را در گردن خودشان قرار می دهند، با خارش، قرمزی و ناراحتی در آن ناحیه مواجه می شوند. حساسیت به طلا از جمله مشکلات رایجی است که ممکن است برخی از خانم ها با آن مواجه شوند. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با علت حساسیت به طلا و نحوه رفع این مشکل آشنا کنیم. بنابراین، اگر با این مشکل مواجه هستید و به دنبالی روش برای رفع آن می گردید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

حساسیت-به-طلا-گلد-آرتمیس

علت حساسیت به طلا چیست؟

بسیاری از افرادی که با مشکل حساسیت به طلا مواجه می شوند، می خواهند بدانند که علت حساسیت به طلا چیست؟ به طور کلی، دلایل زیادی می توانند باعث بروز این مشکل شوند. اما از همین ابتدا خیالتان را راحت کنیم که حساسیت به طلا روسی، سفید و یا زرد ناشی از خود طلا نیست. طلا یک فلز ضد حساسیت است که مشکلی برای بدن شما به وجود نمی آورد. اما هر یک از انواع زیورآلات طلا دارای ناخالصی هایی هستند تا بتوان با وجود این ناخالصی ها، طلا را فرم داد.

یکی از متریال هایی که به طلای آب شده اضافه می شود تا بتوان طلا را به فرم دلخواه در آورد، نیکل است. نیکل یک ماده مضر یا حساسیت زا نیست. ولی ممکن است برخی از افراد به این ماده حساسیت نشان دهند. به همین خاطر، زیورآلات طلایی که با درصد بالای نیکل تولید شده اند، ممکن است حساسیت زا باشند.

البته گاهی آلرژی به طلا، فقط ناشی از خود طلا یا زیورآلات آن نیست. ممکن است افراد از زیورآلات بسیار تنگ استفاده کنند و این موضوع باعث بروز حساسیت شود. در این صورت می توان با تعویض زیورآلات و یا تغییر سایز آن ها، مشکل را برطرف کرد.

پیشنهاد آرتمیس گلد

برای خرید انواع گردنبند های طلا زنانه می‌توانید به فروشگاه ما مراجعه نمایید و از انواع محصولات ما دیدن نمایید.

necklaces-artemis-gold

چگونه می توان از آلرژی به طلا جلوگیری کرد؟

حالا که با علت آلرژی به طلا آشنا شدید، احتمالا می خواهید بدانید که چطور می توانید از بروز این مشکل جلوگیری کنید. روش های مختلفی برای جلوگیری از حساسیت به طلا وجود دارند که می توانید از هر کدام از آن ها استفاده کنید. اما ما در ادامه مقاله به 4 روش کاربردی و اصولی اشاره می کنیم که خیلی هم بی دردسر اجرا می شوند.

استفاده از کرم مرطوب کننده

یکی از روش های جلوگیری از آلرژی به طلا، استفاده از کرم های مرطوب کننده است. شاید برای شما عجیب به نظر برسد که چطور کرم های مرطوب کننده می توانند از آلرژی به طلا جلوگیری کنند. اما باید بگوییم که این کرم ها باعث ایجاد یک لایه محافظ روی پوست شما می شوند. به همین خاطر زمانی که زیورآلات طلا روی پوست شما قرار می گیرند، دیگر شاهد بروز حساسیت در پوست خودتان نخواهید بود.

بنابراین، اگر به انواع زیورآلات گوش، گردنبند طلا زنانه، دستبند طلا و یا حتی انگشتر طلا حساسیت دارید، می توانید قبل از اینکه این زیورآلات را مورد استفاده قرار دهید، پوست خودتان را با کرم های مرطوب کننده مرطوب کنید. در این صورت خیالتان از بابت حساسیت به طلا راحت خواهد بود.

خشک کردن بدن قبل از استفاده از طلا

مرطوب بودن پوست و استفاده از زیورآلات طلا روی پوست می تواند باعث ایجاد حساسیت در پوست شود. بنابراین، اگر شما هم عادت دارید که با دستان خیس انگشتر را در دستتان کنید و بعد از این کار با مشکل حساسیت مواجه می شوید، می توانید از این به بعد پوست خودتان را خشک کنید و سپس از زیورآلات طلا استفاده کنید. زیورآلات ساخته شده با طلا ممکن است با رطوبت واکنش نشان دهند و این موضوع می تواند باعث آلرژی به طلا شود.

حساسیت-به-طلا-گلد-آرتمیس

استفاده از طلا با عیار بالا

اگر با مشکل حساسیت به گوشواره طلا مواجه هستید، می توانید از زیورآلاتی استفاده کنید که درصد ناخالصی کمتری دارند. همانطور که می دانید، طلا با عیارهای مختلفی در بازار وجود دارد. هر چقدر عیار طلا بالاتر باشد، کیفیت طلا نیز بالاتر است و درصد ناخالصی آن کمتر. پس اگر به طلا حساس هستید، می توانید به جای خرید زیورآلات طلای 14 عیار به فکر خرید این زیورآلات با عیار 18 یا 24 باشید. در این صورت احتمال اینکه شاهد علائم حساسیت پوستی در خودتان باشید.

زدن لاک ناخن براق برای جلوگیری از آلرژی به طلا

یکی دیگر از روش های جلوگیری از حساسیت به طلا، استفاده از آبکاری حرفه ای روی طلا است. آبکاری باعث می شود که یک پوشش اضافه در میان پوست و طلا ایجاد شود. این روش برای رفع حساسیت به طلا در بارداری کاملا ایمن است. اما اگر یک گوشواره یا گردنبند طلایی خریده اید که آبکاری ندارد و نمی خواهید آن را آبکاری کنید، می توانید از برق ناخن استفاده کنید. برق ناخن را روی بخش هایی از زیورآلات که باعث حساسیت روی پوست شما می شوند، بکشید. در این صورت دیگر طلا تماسی با پوست شما ندارد و می توانید با خیالی راحت، از زیورآلات خودتان استفاده کنید.

حساسیت به طلا سفید شایع تر است یا طلای زرد؟

بسیاری از افراد در مورد اینکه حساسیت به طلای سفید شایع تر است یا طلای زرد ابهام دارند. اگرچه تفاوت چندانی میان طلای سفید و طلای زرد وجود ندارد. اما به دلیل اینکه در طلای سفید، مقدار بیشتری نیکل وجود دارد، می توان گفت که حساسیت به طلا سفید شایع تر است. با این حال ممکن است شما به طلای زرد و یا طلای رزگلد نیز حساسیت نشان دهید. پس بیشتر از اینکه روی این موضوع حساس شوید، باید به دنبال روش های مناسب برای درمان حساسیت به طلا باشید.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد علت حساسیت به طلا و نحوه جلوگیری از بروز این مشکل صحبت کردیم. حساسیت به زیورآلات طلا می تواند با علائمی مانند سوزش پوست، قرمزی پوست، کهیر روی پوست و … همراه باشد. اگر شما هم پس از استفاده از زیورآلات طلا با این مشکل مواجه شده اید، این مقاله را مجددا مطالعه کنید و از یکی از روش های ذکر شده برای جلوگیری از حساسیت به طلا کمک بگیرید.

gold_artms_usr
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *