محافظت از طلا در مقابل طلایاب

محافظت-از-طلا-در-مقابل-طلایاب-گلد-آرتمیس

محافظت از طلا در مقابل طلایاب دغدغه بسیاری از افراد است. راستش را بخواهید با وجود پیشرفت علم و فناوری در تمام بخش‌های زندگی، روش های دزدی و به سرقت بردن اموال مردم نیز پیشرفت کرده است. گاهی افراد روش هایی را انتخاب می‎ کنند که به عقل جن هم نمی‌رسد. افرادی که برای دزدی اقدام می‌کنند معمولا نیاز به زمان زیادی دارند، به همین دلیل زمان های خاصی را انتخاب می‎کنند.

یکی از این رو‎ش‎ها استفاده از طلایاب است که سارق می‎تواند طلاها را به آسانی پیدا کند. نگران نباشید! به همین آسانی هم که گفتیم نیست. ممکن است سوالاتی در ذهن شما شکل بگیرند، مانند:

شما می‎توانید برای محافظت از طلا در مقابل طلایاب ابتکار عمل داشته باشید و طلاهایتان را در بهترین مکان قرار دهید. بهترین مکان کجاست؟ ما به شما کمک می‎کنیم تا به پاسخ این سوال برسید.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

طلایاب چیست؟

برای محافظت از طلا در مقابل طلایاب ابتدا کمی با ساختار و عملکرد طلایاب آشنا می‎شویم. در واقع طلایاب همان دستگاه فلزیاب است که از قطعات مختلفی تشکیل می‎شود:

دستگاه فلزیاب توسط کویل جستجو یک میدان مغناطیسی  را به مکان هدف (معمولا زمین است) ارسال می‎کند. اگر در حین ارسال یک قطعه فلزی در این میدان مغناطیسی قرار بگیرد انرژی ناشی از آن را دریافت کرده و دوباره همان میدان مغناطیسی توسط فلز، بازارسال می‎شود. دوباره توسط کویل جستجوگر دریافت و زنگ هشدار به صدا درمی‎آید.

ممکن است سوال بپرسید که طلایاب از چند متری طلا را تشخیص می دهد؟ عمق کشف فلز در زمین یا مکان‎های دیگر با توجه به شدت میدان مغناطیسی متفاوت است. به عبارت دیگر هر چقدر شدت آن بیشتر باشد به عمق بیشتری از زمین نفوذ می‎کند. فلزیاب‎ها انواع مختلفی دارند که عملکرد یک مورد از آنها شرح داده شد. انواع فلزیاب شامل:

محافظت-از-طلا-در-مقابل-طلایاب-گلد-آرتمیس

روش های محافظت از طلا در مقابل طلایاب

همه ما طلاهایمان را در مکان های مختلفی از خانه که امن هستند پنهان می‎کنیم، برای اینکه خیالمان راحت باشد. اگر موارد امنیتی را به خوبی رعایت کنیم طلایاب یا همان فلزیاب هم نمی‎تواند آنها را پیدا کند. باید مکان های در دسترس و راحت را از ذهنتان حذف کنید. همچنین اگر با  فلزیاب کمی آشنایی داشته باشید می‌توانید آن را گمراه کنید.

پیشنهاد آرتمیس گلد

برای خرید انواع گردنبند های طلا زنانه می‌توانید به فروشگاه ما مراجعه نمایید و از انواع محصولات ما دیدن نمایید.

necklaces-artemis-gold

مکان های تکراری را فراموش کنید!

اکثر خانم‎ها اولین مکانی که برای نگهداری از طلایشان انتخاب می‎کنند اتاق خواب است. در قسمت قبل گفتیم که برای محافظت از طلا در مقابل طلایاب باید مکان‎‎ های آسان را فراموش کنید. سارقان اول از همه اتاق خواب و هر چیزی که در آنجاست را بررسی می‌کنند. قرار دادن طلا در چمدان، کمد لباس و… به هیچ وجه امن نیست. حتی برخی افراد درون جعبه، زیر تشک یا تخت خواب قرار می‎دهند. مکان‎ های تکراری را از ذهنتان حذف کنید زیرا مکان امن نیاز به خلاقیت و ابتکار دارد.

صندوق امانات بانک، بهترین مکان برای محافظت از طلا در مقابل طلایاب

شاید شما هم جزو افرادی هستید که طلاهای بسیاری دارید اما از تمام آنها حتی سالی یکبار هم استفاده نمی‎ کنید. پس برای محافظت از طلا در مقابل طلایاب در هنگام دزدی، نیاز نیست آنها را در خانه‎تان نگه دارید. صندوق امانات بانک‎ها مکانی امن برای نگهداری از طلا و جواهرات شما هستند. علاوه بر اینکه ضریب امنیت بالاست، برای نگهداری از آنها به شما ضمانت نیز می‎دهند.

محافظت-از-طلا-در-مقابل-طلایاب-گلد-آرتمیس

ساخت مکان های مخفی در خانه

در فضای مجازی مشاهده می‎کنید که مکان های مخفی متعددی را در ساختمان‎های مسکونی، به ویژه آپارتمان ها می‎سازند. این مکان‎ها برای محافظت از طلا در مقابل طلایاب مناسب هستند. مکان‎های مخفی می‌توانند در هر جایی باشند، مانند در، دیوار، سقف، درون راه پله ها و… . البته شرایط خاصی دارد، مانند:

باید به گونه‌ای باشد که بتوان با فشار دست و شستی پرسی آن را باز کرد. این مکان مخفی میتواند در هر جایی و پشت هر چیزی در خانه شما باشد. فقط باید کمی فکر کنید. پشت ساعت، پشت تهیه، سقف های کاذب، پشت پریز برق، دفع کردن در خاک گلدان ها و… را میتوان نام برد. خلاصه اینکه ساختن مخفیگاه نیاز به خلاقیت و امکانات خانه شما دارد.

تمام طلاها را یکجا قرار ندهید!

اکنون یک توصیه اکید و مهم به شما می‎کنیم، فرقی نمی‎کند طلاهایتان کم یا زیاد باشد، به هر مقدار که باشد یک سرمایه برای شما محسوب می‎شود. بنابراین برای محافظت از طلا در مقابل طلایاب آن را در چند مکان مختلف مخفی کنید. زمانیکه سارق برای پیدا کردن طلا بیاید اطلاع ندارد که در کدام قسمت از خانه تان طلایتان را پنهان کرده اید. اگر به احتمال بسیار کم یک بخش از طلاها را پیدا کرد از مابقی طلاها اطلاعی ندارد. البته مجددا تاکید می‌کنیم که حتی اگر آنها را به چند قسمت تقسیم می‎کنید باید در مکان‎های امن قرار دهید.

آشپزخانه مکانی امن برای محافظت از طلا در مقابل طلایاب

یکی از نکات مهمی که برای محافظت از طلا در مقابل طلایاب مهم است گمراه کردن طلایاب است. منظور چیست؟ طلا را در مکان‎هایی قرار دهید که فلزات دیگر نیز وجود داشته باشند. می‎توانید در آشپزخانه درون ظروف ساخته شده از فلز قرار دهید. ظروف استیل، مس و… بهترین گزینه هستند. حتی می‎توانید درون سرویس هایی که چند لایه هستند قرار دهید. در این صورت نیز فلزیاب گمراه می‎شود.
در مورد تمام مواردی که پیش از این ذکر کردیم رعایت یک نکته لازم است و بهتر است مد نظر قرار دهید. بهتر است طلاها را در ورقها، جعبه های فلزی و… قرار دهید تا احتمال پیدا کردن آن ها توسط فلزیاب به حداقل ممکن برسد.

استفاده از گاوصندوق، محافظت از طلا در مقابل طلایاب

امروزه گاوصندوق هایی که ساخته می‎شوند طراحی بسیار پیچیده ای دارند. باز کردن آنها بسیار دشوار است و بدنه بسیار محکمی دارند، بنابراین از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

شما می‎توانید برای محافظت از طلا در مقابل طلایاب آنها را درون گاوصندوق نگهداری کنید. البته به شرطی که گاوصندوق را در یک مکان مخفی در خانه تان قرار دهید. زیرا گذاشتن گاوصندوق در مکان واضح به معنای دادن نشانی به سارقان است. بدنه فلزی گاوصندوق، فلزیاب را گمراه می‎کند.

محافظت-از-طلا-در-مقابل-طلایاب-گلد-آرتمیس

دزدگیر و دوربین مدار بسته، محافظت از طلا در مقابل طلایاب به صورت غیر مستقیم

راه حل دیگر برای محافظت از طلا در مقابل طلایاب، بالا بردن امنیت خانه تان است. منزل خود را به سیستم های پیشرفته دزدگیر مجهز کنید، در این صورت با ورود دزد، آژیر دزدگیر به صدا در می‎آید. روش دیگر مجهز کردن منزلتان به دوربین های مداربسته تحت شبکه است. هر زمان که در خانه نباشید می‎توانید از راه دور اما در بستر شبکه و اینترنت به صورت آنلاین خانه تان را زیر نظر بگیرید.

gold_artms_usr
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *