بزرگترین معادن طلا در دنیا

بزرگترین-معادن-طلا-در-دنیا-گلد-آرتمیس

طلا یکی از ارزشمندترین فلزات موجود در جهان است که می تواند در معادن مختلفی وجود داشته باشد. استخراج طلا کاری سخت و در عین پردرآمد است و می تواند به اقتصاد کشورها کمک کند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید بزرگترین معادن طلا در دنیا کدام معادن هستند؟ در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد بزرگترین معادن طلا در دنیا که معروف ترین برندهای طلا از طلای استخراج شده توسط آن ها برای ساخت گردنبند طلا زنانه، دستبند طلا زنانه و دیگر زیورآلات با کد شناسایی طلا می کنند، صحبت کنیم.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

بزرگترین-معادن-طلا-در-دنیا-گلد-آرتمیس

بزرگترین معدن طلا ایران کجاست

قبل از اینکه در مورد بزرگترین معدن طلا جهان صحبت کنیم. بد نیست که بزرگترین معدن طلا ایران را به شما معرفی کنیم. معدن طلای زره شوران بزرگ ترین معدن طلا ایران است. این معدن در فاصله 35 کیلومتری از شهرستان تکاب واقع شده است. این معدن جزء قدیمی ترین معادن ایران است که دارای طلای خالص و با عیار بسیار بالایی می باشد. اگرچه به طور دقیق مشخص نیست که این معدن دارای چه مقدار طلا است. اما ذخیره احتمالی طلا در این معدن، حدود 100 میلیون تن تخمین زده شده است.

پیشنهاد آرتمیس گلد

برای خرید انواع گردنبند های طلا زنانه می‌توانید به فروشگاه ما مراجعه نمایید و از انواع محصولات ما دیدن نمایید.

necklaces-artemis-gold

بزرگترین معادن طلا در دنیا

ایران به عنوان یکی از کشورهایی است که استخراج طلا در آن امکان پذیر است. اما بزرگترین معادن طلا در دنیا دارای ذخیره طلای بیشتری هستند و بخش زیادی از نیاز جهانی را برطرف می کنند. از جمله بزرگترین معادن طلا دنیا می توان به موارد زیر اشاره کرد.

معدن مورانتو؛ تولید دو میلیون اونس

معدن مورانتو یکی از بهترین معادن و بزرگترین معدن طلا جهان است. این معدن در سال 2020 توانست به اندازه دو میلیون اونس طلا را استخراج و تولید کند. میزان ذخایر احتمالی طلای این معدن حدود 150 میلیون اونس تخمین زده شده است. به همین خاطر احتمالا این معدن می تواند در سال های آینده لقب بزرگترین معدن طلا جهان را حفظ کند.

معدن کارلین یا نوادا؛ تولید یک میلیون و ۶۶۵ هزار اونس

معدن کارلین یا نوادا یکی از معادن قدیمی است که در سال 1965 کشف شد. این معدن در غرب شهر الکو واقع شده است و ذخیره طلای بسیار بالایی دارد. در سال 2020 به میزان یک میلیون و 665 هزار اونس طلا از این معدن استخراج شد که نسبت به سال 2019 بیشتر بوده است. انتظار می رود در سال های آینده نیز این معدن به یکی از بزرگترین معادن طلا در دنیا تبدیل شود.

معدن اولمپیادا؛ تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار اونس

معدن اولمپیادا یکی از انواع معادن برای تولید طلا روسیه است. این معدن کار خود را در حوزه تولید طلا از سال 1996 آغاز کرده است. به همین خاطر در گروه معادن جدید طلا در جهان قرار می گیرد. در سال 2020 این معدن توانست به اندازه یک میلیون و 200 هزار اونس طلا تولید کند. البته جالب است که بدانید میزان طلای تولیدی توسط این معدن نسبت به سال 2019 کمتر بود.

بزرگترین-معادن-طلا-در-دنیا-گلد-آرتمیس

معدن پوئبلو ویه خو؛ تولید ۹۰۳ هزار اونس

معدن پوئبلو ویه خو یکی از بزرگترین معادن طلا در دنیاست. این معدن در 100 کیلومتری شهر سانتو دومینگو در کشور جمهوری دومینیکن قرار دارد. این معدن در سال 2020 توانست به اندازه 903 هزار اونس طلا را وارد بازار جهانی کند که نسبت به سال 2019، کمی افت داشته است.

معدن گرسبرگ؛ تولید ۸۴۸ هزار اونس

معدن گرسبرگ یکی دیگر از بزرگترین معادن طلا در دنیاست که برای اولین بار در سال 1936 کشف شد. این معدن طلا در نزدیکی استان پاپوای اندونزی واقع شده است و از ویژگی های بسیار خوی برخوردار است. خوشبختانه این معدن به لطف داشتن ذخیره مس و طلای زیاد توانسته برای 30 هزار نفر اشتغال ایجاد کند. در سال 2020 این معدن به اندازه 848 هزار اونس طلا تولید کرد که نسبت به سال 2019 کمی افزایش داشت.

معدن کادیا ایست؛ تولید ۸۲۳ هزار اونس

معدن کادیا ایست یکی از بزرگترین معادن استخراج طلا در جهان است. این معدن بزرگترین معدن طلا در استرالیا بوده و توانسته در سال 2020 به اندازه 823 هزار اونس طلا را استخراج کند. این میزان از تولید طلا در این معدن نسبت به سال 2019 کمتر بوده است.

معدن کیبالی؛ تولید ۸۰۸ هزار اونس

معدن کیبالی یکی از معادن در جمهوری دموکراتیک کنگو مجاور شهر دوکو است. این معدن در 210 کیلومتری آروا واقع شده است. این معدن بزرگ تولید طلا در جهان توانسته در سال 2020 به اندازه 808 هزار اونس طلا تولید کند که کمی نسبت به سال قبل، کاهش داشته است.

معدن کورتز؛ تولید ۷۹۹ هزار اونس

معدن کورتز یکی از بزرگترین معادن طلا در دنیا و آمریکاست. این معدن در 120 کیلومتری الکو آمریکا واقع شده است. در سال 2020 این معدن توانست اقدام به تولید 799 هزار اونس طلا کند که نسبت به سال 2019 کمی بیشتر بود.

بزرگترین-معادن-طلا-در-دنیا-گلد-آرتمیس

معدن لیهیر؛ تولید ۷۷۲ هزار اونس

معدن لیهیر یکی از بزرگترین معادن طلا در دنیاست که در جزیره آنیولام در استان نیو ایرلند پاپوآ گینه نو واقع شده است. این معدن توانسته در سال 2020 به اندازه 772 هزار اونس طلا تولید کند که نسبت به سال 2019 کاهش داشته است.

معدن لولو گونکوتو؛ تولید ۶۸۰ هزار اونس

در آخرین لیست بزرگترین معادن طلا در دنیا می توان معدن لولو گونکوتو را معرفی کرد. این معدن در غرب کشور مالی واقع شده است.در سال 2020 تولید این معدن به 680 هزار اونس طلا رسید. البته این مقدار نسبت به سال 2019 کمتر بود، ولی باز هم با توجه به خصوصیات این معدن این مقدار طلای تولیدی قابل قبول می باشد.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم شما را با 11 مورد از بزرگتری معادن طلا در دنیا که یک مورد آن در ایران واقع شده است، آشنا کنیم. با آزمایش عیار سنجی می توان عیار هر یک از طلاهای استخراج شده از این معادن را تشخیص داد و به راحتی از این طلاهای آب شده استفاده کرد. در حال حاضر، هنوز هم طلا به عنوان گران قیمت ترین فلز در جهان شناخته می شود. بنابراین، می توان به لطف بزرگترین معدن طلا ایران و جهان، از این فلز گرانبها استفاده کرد.

gold_artms_usr
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *