چرا مردان نباید از طلا استفاده کنند؟

مضرات-طلا-برای-مردان-گلد-آرتمیس

احتمالا همه شما تا به حال شنیده اید که آقایان نباید از طلا استفاده کنند؛ اما آیا از خودتان پرسیده اید که چرا آقایان نباید از طلا استفاده کنند؟ حتی در دین اسلام هم به مردان توصیه شده که از طلا استفاده نکنند. اگرچه خواص طلا برای بدن زن اثبات شده است. اما بسیاری از مردم در مورد مضرات طلا برای مردان صحبت می کنند. با اینکه منابع علمی زیادی در مورد مضرات پزشکی طلا برای مردان صحبت کرده اند، اما باز هم بسیاری از افراد تصور می کنند که شایعه ضرر طلا برای مرد کاملا درست است. در ادامه این مقاله قصد داریم بدانیم که مضرات طلا و ناباروری مردان در اثر استفاده از طلا حقیقت دارد یا خیر. پس با ما همراه باشید تا با مضرات طلای سفید برای مرد آشنا شوید.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

مضرات-طلا-برای-مردان-گلد-آرتمیس

مضرات طلا برای مردان چیست؟

طلا یکی از فلزات گران بها است که می توان از آن وسایل و زیورآلات مختلفی مانند گردنبند طلا زنانه و مردانه انواع دستبند طلا زنانه و مردانه ساخت. این فلز گرانبها دارای ترکیبات بسیار مهمی است که می توانند باعث بهبود سلامت جسمانی در خانم ها شوند. شاید برخی از افراد تصور کنند که فواید طلا برای مرد مانند فواید طلا برای زنان زیاد باشد. ولی مطالعات نشان می دهند که خواص طلا برای بدن زن، دلیلی برای این نیست که بدن مردان نیز به طلا هیچ واکنشی نشان نمی دهند و یا حتی طلا برای آن ها مفید است.

اگر برای شما این سوال مطرح شده است که چرا طلا برای مردان مضر است و برای بدن بانوان فواید زیادی را به همراه دارد، باید بگوییم که بافت بدن بانوان و آقایان با هم متفاوت است. به طور کلی بانوان دارای یک لایه چربی در میان لایه های پوست خودشان هستند. این لایه چربی اجازه ورود اشعه مضر طلا را به بدن بانوان نمی دهد. اما بدیهی است که آقایان دارای این لایه چربی نیستند و این موضوع می تواند باعث عبور اشعه طلا از بدن و پوست آقایان شود.

 مضرات طلا در اسپرم مردان و افزایش خطر ناباروری در آقایان، یک شایعه نیست. بلکه دلایل علمی بسیار زیادی در پشت این مضرات وجود دارد. به همین خاطر است که در دین مبین اسلام توصیه شده تا آقایان از طلا استفاده نکنند. حتی استفاده از طلا برای آقایان در اسلام حرام اعلام شده است.

پیشنهاد آرتمیس گلد

برای خرید انواع گردنبند های طلا زنانه می‌توانید به فروشگاه ما مراجعه نمایید و از انواع محصولات ما دیدن نمایید.

necklaces-artemis-gold

طلا و ناباروری در مردان

یکی از مهم ترین مضرات طلا برای مردان که حتما باید به آن توجه داشته باشید، تاثیر طلا بر روی هورمون های جنسی است. بسیاری از تحقیقات نشان می دهند که طلا می تواند باعث ناباروری در آقایان شود. دلیل این موضوع هم تاثیری است که این فلز روی هورمون های جنسی آقایان می گذارد.

به طور کلی، هورمون های ترشح شده در بدن در اثر استفاده از طلا، می تواند باعث بروز اختلالات هورمونی گردد. این مشکلات و اختلالات، حرکات اسپرم را با مشکل زیادی مواجه می کند. به طوری که سرعت حرکت این اسپرم ها بسیار کاهش پیدا می کند و دیگر اسپرم ها قادر به ایجاد لقاح و باروری تخمک نخواهند بود.

مضرات-طلا-برای-مردان-گلد-آرتمیس

تاثیر طلا بر روی اندام تناسلی آقایان

شاید برای شما جالب باشد که بدانید بیشترین تاثیر فلز طلا روی آقایان، بر روی اندام های تناسلی آن هاست. به طوری که طلا می تواند با ایجاد اثر منفی در دستگاه تناسلی آقایان، از باروری آن ها جلوگیری کند. دلیل این موضوع هم اشعه های مضری هستند که از فلز طلا انتشار پیدا می کنند و می توانند باعث کاهش قدرت باروری آقایان شوند. در واقع حتی افرادی که با طلا کار می کنند هم می توانند با مضرات طلا برای مردان مواجه شوند.

طلا و کم خونی در مردان

اگرچه طلا و ناباروری در مردان تاثیر مستقیمی روی همدیگر دارند؛ اما باید در نظر داشت که این تنها مضرات طلا برای آقایان نیست. مطالعات نشان می دهند که طلا می تواند در تماس با پوست قرار بگیرد و گلبول های سفید بیشتری را تولید کند. این گلبول های سفید، کم کم جای گلبول های قرمز در خون را می گیرند تا در نهایت طلا باعث ایجاد کم خونی در آقایان شود. بهم خوردن تعادل میان گلبول قرمز و گلبول سفید در خون در اثر استفاده از طلا، می تواند مشکلات زیاد دیگری را به غیر از کم خونی به همراه داشته باشد.

مضرات-طلا-برای-مردان-گلد-آرتمیس

سرطان خون؛ از مضرات طلا برای مردان

همانطور که اشاره کردیم استفاده از طلا برای آقایان باعث می شود که تعادل میان گلبول های سفید و قرمز خون بهم بخورد. این موضوع دلیلی برای بروز سرطان خون در آقایان می باشد. بنابراین، اگر می خواهید از بروز سرطان خون حتی در سنین پایین در خودتان جلوگیری کنید، از طلا استفاده نکنید.

چه نوع طلایی برای آقایان مضر است؟

حال که با مضرات طلا برای مردان آشنا شدید، شاید این سوال برای شما مطرح شده است که چه نوع طلایی برای آقایان مضر است؟ در بازار کشور ایران سه نوع طلا به نام های طلا سفید، طلا رزگلد (قرمز) و طلای زرد وجود دارند که هر کدام زیبایی خاص خودشان را دارند. شاید آقایان تصور کنند که استفاده از طلای سفید برای آن ها مضراتی ندارد و فقط نباید از طلای زرد استفاده کنند. ولی واقعیت این است که هر نوع طلا برای آقایان مضر است. پس آقایان از هر رنگ از طلا و حتی زیورآلاتی که با روکش طلا ساخته شده اند، استفاده نکنند. در این صورت دیگر نگران مضرات طلا برای بدن آقایان نیستند.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد مضرات طلا برای مردان صحبت کردیم. حال آیا آقایان به هیچ عنوان نمی‌توانند از طلا استفاده کنند؟

محصولات جدیدی که طبق مد جدید به بازار آمده است دستبند چرم و طلا مردانه است که چرم باعث می‌شود طلا با پوست آقایان در تماس نباشد و همچنین مانع اشعه های طلا به بدن آقایان می شود. که در زیر تعدادی از آنها را مشاهد می‌کنید.

gold_artms_usr
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *