مصارف درمانی طلا

مصارف-درمانی-طلا-گلد-آرتمیس

آیا در مورد مصارف درمانی طلا شنیده اید؟ آیا طلا اثر درمانی برای بدن دارد؟ اگر اثر درمانی دارد آیا فواید این فلز گرانبها برای بدن زنان و مردان یکسان است یا خیر؟

امروزه طلا یک فلز گرانبهاست که در بازار جهانی یک کالای سودآور محسوب می‎شود. سازندگان طلا و معروفترین برندهای جواهرات زیباترین زیورآلات را طراحی می‎کنند. دستبند طلا زنانه، دستبند مهره ای طلا، گردنبند طلا زنانه، انواع زیورآلات گوش، انواع زیورآلات گلو و حتی دستبند چرم طلا مردانه را می‎توان نام برد. افراد به صورت روزانه و حتی موقتی از زیورآلاتشان استفاده می‎کنند. آیا خواصی برای بدن دارد؟

سوالات مختلفی درباره خواص طلا برای بدن وجود دارند. طلا همانند بسیاری از فلزات و سنگهای قیمتی، از دل زمین و خاک به دست می‌آید. به عنوان مثال سنگ فیروزه را می‎توان نام برد که دارای خواص درمانی است و این موضوع بر کسی پوشیده نیست، فیروزه باعث آرامش روح و اعصاب می‎شود.

در ادامه به مبحث خواص طلا در طب سنتی و پزشکی نوین می‎پردازیم.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

مصارف-درمانی-طلا-گلد-آرتمیس

مصارف درمانی طلا در طب سنتی

مسلما در طب سنتی هر کشور، روش‎های درمانی متعددی درباره مصارف درمانی طلا بیان شده‎اند. در طب قدیم و سنتی ایرانی نیز برای طلا ویژگی‌های ذکر کرده‌اند. قبل از شروع بحث، مقدمه‌ای کوتاه درباره طب سنتی بیان می‎‎کنیم.

در طب سنتی برای هر ماده، رویداد و هر چیزی که در اطرافمان قرار دارد مزاجی تعریف شده است. مزاج از آمیخته شدن چند ارکان با یکدیگر و در نتیجه فعل و انفعالاتی که روی می‎دهد پدید می‌آید. این اتفاق در یک جسم مرکب به وجود می‌آید. 4 ماده مهم در تشکیل عالم نقش دارند: خاک، آب، آتش و هوا.

هر ماده دارای کیفیت مخصوص به خود است که شامل رطوبت، حرارت، برودت و یبوست می‎باشد. این مزاج ها به عنوان مزاج منفرد شهرت دارند. برای تشکیل مزاج، باید ارکان‎ها و کیفیت آنها با یکدیگر ترکیب شوند، در نتیجه 9 مزاج پدید می‎آید. آتش و هوا گرم هستند، آب و خاک سرد هستند که چهار مزاج را پدید می‌آورند:

مزاجهای ذکر شده مرکب نام دارند. هر چیزی در عالم دارای یکی از مزاجهای ذکر شده است. جمعاً 8 مزاج منفرد وجود دارد، مزاج آخر نیز معتدل نام دارد. فصول، سنین مختلف رشد انسان، آب و هوا، جنسیت و اندامهای مختلف بدن، غذاها و حتی سنگها و فلزات نیز دارای مزاج هستند. در طب سنتی برای طلا مزاج «گرم و خشک» در نظر گرفته شده است.

مصارف درمانی طلا برای بانوان

اکنون که با مزاج طلا از دیدگاه طب سنتی آشنا شدیم به خواص و مصارف درمانی طلا می‎پردازیم. خانم‌ها بیشتر از آقایان زیورآلات طلا می‎پوشند. آیا خواص طلا برای زنان بیشتر است؟ یا برابر؟ در بدن انسان چهار مزاج گرمی، سردی، خشکی و رطوبت وجود دارد. زمانی که خانم‎ها طلا می‎پوشند ویژگی‎های طلا باعث می‎شود که این 4 مزاج به سمت تعادل حرکت کنند. به دلیل اینکه بدن خانم‎ها سردی بیشتری دارد طلا، قوت بخش و تقویت کننده قسمت‎های مختلف بدن است. همچنین تقویت کننده مغز، قلب و تقویت کننده حرارت غریزی بدن می‎باشد. نشاط آور است و سرگیجه و تری بدن را از بین می‎برد. به همین دلیل در زمان ترس شدید، آب طلا به شخص می‎دهند.

به دلیل اینکه طب سنتی قدیم در اکثر کشورها با یکدیگر همپوشانی دارند با مصارف درمانی طلا و خواص آن در طب سنتی شروع کردیم.

پیشنهاد آرتمیس گلد

برای خرید انواع گردنبند های طلا زنانه می‌توانید به فروشگاه ما مراجعه نمایید و از انواع محصولات ما دیدن نمایید.

necklaces-artemis-gold

طلا برای مرد مضر است؟ یا مفید است؟

اجازه دهید از مصارف درمانی طلا، مضرات یا خواص طلا برای مردان در طب سنتی سخن بگوییم. در طب سنتی و قدیم، آقایان مزاج گرم تری دارند یا به اصطلاح گرم و خشک هستند. در نتیجه گرمی و خشکی طلا در مردان باعث ایجاد و غلبه خلط صفرا می‎شود. استفاده مکرر از طلا، خلط صفرای شدید را سبب می‎شود که بر قسمتهای مختلف بدن تاثیر می‎گذارد.

امروزه اثبات شده است که طلا برای مردان حرام است و صدمات جبران‌ناپذیری را بر جای میگذارد. به طور مثال:

مصارف-درمانی-طلا-گلد-آرتمیس

طلا و دستگاه گردش خون انسان

مصارف درمانی طلا در طب سنتی شامل سلامت گردش خون و سیستم ایمنی بدن نیز می‎شود. یکی از فواید طلا برای زنان اینست که به گردش خون و سلامت گلبول‎های سفید و قرمز در بدن کمک می کند. باعث  سلامت قلب و عروق می‌شود. البته در مورد آقایان این موارد صادق نیست.

ساختار بدن خانم‎ها و آقایان با یکدیگر تفاوت دارد. پوست بدن خانم‎ها از یک لایه چربی میانی، بین گوشت، عضلات و لایه سطحی پوست تشکیل شده است. در آقایان این لایه چربی وجود ندارد. بنابراین از رسیدن تشعشعات مضر طلا به خون جلوگیری نمی‎کند. در خون آقایان مقادیر بیشتری گلبول‎های سفید به صورت طبیعی وجود دارند. در نتیجه با پوشیدن طلا و نبود این لایه چربی، اشعه مضر طلا به گلبول‎های سفید می‎رسد و تعداد آنها را افزایش می‎دهد. در نتیجه گلبولهای قرمز جای کمتری خواهند داشت. بنابراین سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‎کند، خون را غلیظ کرده و در نهایت باعث افزایش امراض قلبی و سکته می‎‎شود.

در خانم‎ها به این صورت نیست، نه تنها مضر نبوده بلکه فواید طلا برای بدن زنان بسیار زیاد و حیرت آور است.

خواص طلا برای زنان باردار

تحقیقی درباره مصارف درمانی طلا برای زنان باردار به اثبات نرسیده است. در طب سنتی مزایایی ذکر شده‎اند که می‎توانند با پوشیدن طلا در دوران بارداری ارتباط داشته باشند، مانند

تحقیقات درباره مصارف درمانی

سوال مهم اینست که آیا تحقیقات علمی معتبری درباره مصارف درمانی طلا و تاثیر مثبت یا منفی آن به ثبت رسیده است یا خیر؟ در سال 1971 یک تحقیق اثبات کرد که استفاده آقایان از طلا در نهایت منجر به عقیم شدن آنها می‎شود. در روزنامه وزگلیاد (در روسیه) یک تحقیق درباره اثر مثبت و درمانی طلا برای کاهش فشار خون و بیماریهای قلبی در خانم‎ها به چاپ شده است.

همچنین اثبات شده است که طلا، فشارخون را در خانم‎ها پایین می‌آورد، اما نقره موجب افزایش فشار خون می‎شود. شاید به دلیل اینکه در طب سوزنی چینی، از سوزن‎های نقره و گاهی طلا برای درمان استفاده می‎کنند. یک تحقیق نیز در بلاروس درباره مصارف درمانی طلا انجام شده است. نتایج نشان داد طلا موجب التیام زخم های معده می‎شود. همچنین امراض دیگر مانند سردی معده و… را برطرف می‎کند. البته اثرات درمانی ذکر شده تنها برای خانم‎ها صدق می‎کند. 

gold_artms_usr
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *