انواع زیور آلات گلو که نام آن ها را نمی دانید!

انواع-زیور-آلات-گلو-گلد-آرتمیس

انواع زیور آلات گلو از جمله اکسسوری های بسیار محبوب و پرطرفدار در صنعت طلا و جواهرسازی محسوب می شوند. در وصف نقش و تاثیرگذاری این نوع زیورآلات همین نکته کافیست که امروزه جزء مهمی از صنعت مد و فشن به شمار می آید. در تمام کشورها از حوزه خلیج فارس تا آمریکا، برند های مطرحی در این زمینه فعالیت می کنند. این برندها علاوه بر زیورآلات گلو، انواع دستبند چرم طلا مردانه، دستبند طلا زنانه، دستبند مهره ای طلا، گردنبند طلا زنانه و… را طراحی می‎کنند. سلیقه، مد روز، ضخامت، رنگ، نوع سنگ های قیمتی و معیار های دیگر، ملاک های انتخاب شما برای خرید جواهرات چشم نواز هستند.

انواع زیور آلات گلو و انواع زیور آلات گوش جزو اکسسوری هایی می‎باشند که همیشه ترند هستند و به اصطلاح از مد نمی‎افتند. بلکه هر روز تم ها و طرح های منحصر به فردی را از برندهای مختلف مشاهده می‎کنید. ممکن است بخواهید از بین انواع زیورآلات گردن یک مدل بسیار زیبا و چشم نواز را انتخاب کنید. ما به شما کمک می‎کنیم تا سلیقه خود را بهتر بشناسید. مطمئن باشید اگر با کمی دقت انتخاب کنید برای مدت های طولانی از انتخاب خود راضی خواهید بود. هر جا که باشید شما را مانند نگین، درخشان تر می‎کند.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

انواع-زیور-آلات-گلو-گلد-آرتمیس

زنجیر، هویت زیور آلات گلو

اولین بخش از انواع زیور آلات گلو را به معرفی انواع زنجیر اختصاص می‎دهیم. زنجیر طلا استایل شما را در عین سادگی، منحصر به فرد نشان می‎دهد. استفاده از انواع زنجیر طلا برای هر فردی آزاد است، خانم ها یا آقایان خوش سلیقه، فرقی نمی‎کند. دسته بندی زنجیر طلا از لحاظ ضخامت، طول و معیارهای دیگر بسیار متنوع است. البته بافت زنجیر ملاک مهمی است که در زمان خرید و انتخاب، مد نظر قرار می‎گیرد، اما مهمتر سلیقه شماست. زنجیر طلا به سه دسته کلاسیک، مدرن و زنجیر بافت تقسیم می شود. به طور کلی انواع زنجیر را با دو نوع توپر یا توخالی بودن می‎شناسند: انواع بافت ها عبارتند از:

انواع دیگر زنجیرها عبارتند از:

انواع-زیور-آلات-گلو-گلد-آرتمیس

معرفی انواع زیور آلات گلو بر اساس طول

معیار مهم دیگری که برای معرفی انواع زیور آلات گلو عنوان می‎شود طول آن هاست. زمانی که یک بانو آن را به گردن می‎آویزد، می‎تواند طول و ضخامت های مختلفی داشته باشد. در طرح های مختلف مانند مدرن و کلاسیک طراحی می‎شوند که اندازه آن ها، تا روی ناف متغیر هستند. انواع زیورآلات گردن بر اساس طول عبارتند از:

گردنبند یقه ای

این نوع گلوبند به طور کامل دورتادور گلو کیپ شده یا به اصطلاح می چسبد و به هیچ وجه آویزان نیست. این نوع گلوبند با نام «طوق یا کولار» نیز شناخته می‎شود. طول آن 12 تا 14 اینچ است.

گردنبند چوکر

یکی از محبوب ترین انواع زیور آلات گلو در سبک مدرن است. برخلاف نوع قبلی در قسمت پایین گردن می‎نشیند و طول آن حداکثر 16 اینچ است. تقریبا انتهای آن مساوی استخوان ترقوه است که در گودی گلو قرار دارد (40 سانتیمتر).

گردنبد پرنسسی

این سبک چند سانتیمتر پایین تر از استخوان ترقوه قرار می‎گیرد. طول آن بین 40 تا 45 سانتیمتر (16 الی 18 اینچ) است.

گردنبند ماتینی

به عنوان گردنبند «جشنی یا ضیافتی» شناخته می‎شود. این نوع گردنبند با انواع استایل ها و یقه لباس، به آسانی ست می‎شود. طول آن حداکثر 24 اینچ، یعنی 50 الی 60 سانتیمتر است. تقریبا انتهای آن وسط استخوان ترقوه و خط سینه قرار می‎گیرد.

گردنبند اپرا

اندازه این گردنبند به قدری است که تا پایین سینه آویزان می‎شود. طول آن بین 70 تا 90 سانتیمتر (28 الی 36 اینچ) است. این مدل گردنبند برای لباس هایی با یقه اسکی و انواع یقه باز، مناسب است و بیشتر با تیپ های مدرن همخوانی دارد.

گردنبند کمند

طول این نوع گردنبند باید بیش از 90 سانتیمتر (36 اینچ) باشد. می‎توانید آن را دو یا سه مرتبه به دور گردنتان بیندازید و همزمان ترکیبی از گردنبندهای یقه ای و چوکر را نیز خلق کنید. این مدل بیشتر برای مدلینگ ها یا استایل های بوهویی مناسب است.

گردنبند چند رشته ای، یکی از انواع زیور آلات گلو

یکی از انواع زیور آلات گلو که طی چند سال گذشته به عنوان یک ترند مطرح و بسیار محبوب شده است گردنبند «رشته ای» نام دارد. در این مدل و سبک، چند گردنبند متفاوت با طراحی خاص که طولشان متفاوت است با یک قفل به یکدیگر متصل هستند. می‎تواند ترکیبی از گردنبندهای زنجیری، مهره ای، ساده و… باشد.

انواع-زیورآلات-گلو-گلد-آرتمیس

گردنبند سبک کلاسیک

دو مورد از انواع زیور آلات گلو که سبکی کلاسیک و قدیمی دارند را نام می بریم. نگاه کردن به آن ها حس نوستالژیک بودن را زنده می‎کند و شما را به یاد زیورآلات سنتی می‎اندازد:

گردنبند لاکت

  • به معنای واقعی نوستالژیک است و بیشتر در فیلم های قدیمی آن را مشاهده کرده اید. آویزی شبیه جعبه است که درب آن باز می‎شود و عکس های یادگاری درون آن قرار می‎گیرد. در اندازه و شکل های مختلف (قلب، دایره، مربع و…) طراحی می‎شود.

گردنبند چارمز

این مدل از یک نوع زنجیر تقریبا ضخیم ساخته شده است که تمام حلقه ها شبیه یکدیگر و هم اندازه هستند. از برخی حلقه های آن، آویزهای متنوع و متعددی مانند قلب، مهره، اشکال فانتزی و… آویزان است.

گردنبند پلاک یا مدال یکی دیگر از انواع زیور آلات گلو

گردنبند پلاک، نام آن آشناست و بسیار شنیده ایم. پلاک در سایر کشورها و فرهنگ ها با نام «مدال» شناخته می شود. معمولا زنجیر آن نازک است و قطر آن نیز ضخیم نیست. معمولا طول آن به اندازه گردنبند چوکر است. پلاک، مدال یا آویز آن فقط یک عدد است که در شکل های بسیار متنوع طراحی و ساخته می‎شود. حروف لاتین، قلب، گل، طرح ‎های کلاسیک، حلقه، طرح‎های فانتزی مانند گیتار، طرح‎های مدرن مانند اشکال هندسی و… را می‎توان نام برد. این اشکال به وسیله حلقه ای به زنجیر متصل می‎شوند یا زنجیر را به دو طرف آن جوش می‎دهند.

گردنبند جواهرنشان

این سبک از انواع انواع زیور آلات گلو به عنوان سبکی اشرافی شناخته می‎شوند که بسیار گرانقیمت هستند.  در ساخت گردنبندهای جواهرنشان از سنگ های قیمتی مانند الماس، سنگ اوپال، زمرد، روبی یا یاقوت قرمز، فیروزه و… استفاده می‎کنند.

گردنبند فستون، یک از انواع زیور آلات گلو

برخی از انواع زیور آلات گلو خاص و زیبا هستند. این نوع گردنبند (فستون) زنانه از زنجیر ساخته شده است. یک زنجیر اصلی است که زنجیرهای کوچکتر به صورت هلال از آن آویزان شده اند. زنجیرها به وسیله سنگ های قیمتی یا اشکال متنوع تزئینی و فانتزی، زیباتر شده اند.

گردنبند رو لباسی

این نوع گردنبند طلا زنانه در سایزهای مختلف ماتینی، اپرا یا کمند ساخته می‎شود. در طرح های مدرن و فانتزی ساخته می‎شوند که بیشتر ظاهری ظریف و بسیار زیبا دارند. این سبک از گردنبند زنانه برای پوشش های رسمی، یقه اسکی، لباس های با یقه بسته مناسب است.

انواع-زیورآلات-گلو-گلد-آرتمیس

گردنبند مهره ای، یکی از انواع زیور آلات گردن

یکی از انواع زیور آلات گلو است که پیشینه ای کلاسیک دارد اما امروزه به سبک مدرن نیز طراحی می‎شود. در طول های مختلف مانند چوکر، ماتینی و حتی اپرا طراحی و ساخته می‎شود. ممکن است تمام طول گردنبند مهره ای، از مهره ساخته شده باشد یا اینکه مهره ها با فاصله از یکدیگر، به وسیله زنجیر متصل شده اند. مهره ها کاملا شبیه به گوی هستند که در سایزهای مختلف در کنار یکدیگر قرار می‎گیرند. این سبک به صورت «ست یا نیم ست» به همراه دستبند مهره ای طلا طراحی و ساخته می‎شود.  

gold_artms_usr
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *