راهنمای انتخاب سایز طلا و جواهر

نحوه-انتخاب-سایز-طلا-و-جواهر-گلد-آرتمیس

راهنما برای نحوه انتخاب سایز طلا و جواهر به شما کمک می‎کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید. زمانی می‎توانید زیورآلاتی مانند انگشتر، حلقه، النگو و… را به درستی انتخاب کنید که از سایز دقیق انگشت و دستتان اطلاع داشته باشید.

در نحوه انتخاب سایز طلا و جواهر باید به چند نکته‌ مهم توجه داشته باشید. ظریف یا درشت بودن زیورآلات، ارتباطی با سایز طلا و جواهرات ندارند، زیرا معیار مهم اندازه‌ دور مچ دست، انگشت و حتی دور گردن شماست. به عنوان مثال تاج انگشتر شما بزرگ یا کوچک باشد فرقی نمی‎کند، باید آن را متناسب با انگشتتان انتخاب کنید. زیورآلات را با توجه سلیقه خودتان انتخاب نمایید، زیرا شما می‎خواهید از آن استفاده کنید.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

نحوه-انتخاب-سایز-طلا-و-جواهر-گلد-آرتمیس

مقدمه‌ای برای خرید و انتخاب سایز ایده‌آل

طی چند سال گذشته جواهر فروشی‌های اینترنتی، بخشی از بازار طلا و جواهر را به خود اختصاص داده‌اند. بسیاری از آنها راهنما و نحوه انتخاب سایز طلا و جواهر را در صفحات خود قرار داده‌اند. راهنمای انتخاب به شما کمک می‌کند تا یک خرید خاطره انگیز داشته باشید. برخی خانم‎های عزیز مایل هستند زیورآلاتی مانند النگو و گلوبند را بزرگتر از سایز ایده‌آل، انتخاب کنند. به دلیل اینکه تمایل دارند زیورآلاتشان جلوه‌ بیشتری داشته باشد.

نکته‌ دیگر در رابطه با نحوه انتخاب سایز طلا و جواهر توجه به فیزیک بدنی است. اگر جزو افرادی هستید که دچار افزایش یا کاهش اضافه وزن می‌شوید باید در راهنمای انتخاب زیورآلات، به این نکته توجه نمایید.

نکته‌ دیگر اینکه باید به استایل و نحوه پوششتان نیز توجه کنید. مراسمی که قصد شرکت در آن دارید و نوع پوشش شما به جز انگشتر و حلقه، بر روی سایز دیگر زیورآلات تاثیر دارد.

نکته آخر اینکه باید به تیپ بدنی تان توجه کنید. انگشتتان کوتاه و پر یا کشیده و استخوانی است؟ گردنی باریک و بلند یا بالاتنه‌‎ای پر و چهارشانه دارید؟ دست‌هایتان پر، کوتاه و تپل یا کشیده، بلند و لاغر است؟

شاید از خودتان بپرسید «چطور سایز طلا و جواهر را انتخاب کنیم؟». روش‌هایی که در ادامه بیان می‌کنیم بسیار ساده هستند، شما می توانید با استفاده از این روشها، سایز مناسبتان را به برای خرید طلا و جواهر به دست آورید. البته این روش‎ها بیشتر برای خرید اینترنتی کاربرد دارد. ( تشخیص طلا از بدل )

نحوه-انتخاب-سایز-طلا-و-جواهر-گلد-آرتمیس

نحوه انتخاب سایز طلا و جواهر، حلقه و انگشتر

یکی از رایج‌ترین زیورآلاتی که اکثر خانم‌ها و آقایان از آن استفاده می‎کنند حلقه و انگشتر است. دو روش برای نحوه انتخاب سایز طلا و جواهراتی مانند حلقه و انگشتر وجود دارد:

روش اول

نیاز به دقت بالایی دارد. برای کدام انگشت می‎خواهید انگشتر یا بند انگشتی بخرید؟ باید انتخاب کنید، زیرا اندازه‌ انگشتان مساوی نیستند. نخ را بردارید و دور همان انگشت، در همان قسمتی که انگشتر یا بند انگشتی را می‌خواهید قرار دهید بپیچید، به نحوی که دو انتهای نخ به یکدیگر برسند. سپس این قسمت را علامت زده و آن را با خط‌کش اندازه بگیرید. اندازه را بر حسب میلیمتر یادداشت کنید. سایز به دست آمده را با جدول طلاسازی‎ها مقایسه کنید و سایز دقیق را به دست آورید.

روش دوم

انگشتری که مناسب دستتان است و همیشه آن را می‌پوشید انتخاب کنید. قطر داخلی حلقه یا انگشتر را بر حسب میلیمتر یادداشت نمایید. توجه داشته باشید که حاشیه‌ داخلی آن را اندازه بگیرید، زیرا برخی رکاب‌ها ضخامت زیادی دارند.

ابزاری در طلافروشی‌ها وجود دارد که حلقه‌ سایز انگشتر نام دارد. حلقه‌های متعددی از جنس استیل و… هستند که برای پیدا کردن شماره‌ انگشت خانم‌ها و آقایان کاربرد دارد.
نحوه-انتخاب-سایز-طلا-و-جواهر-گلد-آرتمیس

نحوه انتخاب سایز طلا و جواهر، النگو

نحوه انتخاب سایز طلا و جواهر در رابطه با النگو، کمی دشوار است. می‎خواهید النگو انتخاب کنید؟ چه سایزی؟ نمی‎دانید؟ به دست آوردن اندازه النگو یکی از سخت‎ترین اندازه گیری هاست. معمولا النگو در ایران با شماره‌‎های 1، 2، 3 و در برخی موارد با شماره‌ 4 مشخص می‎شوند. النگو ساختاری غیر قابل تغییر داشته و همانند دستبند نیست. بنابراین باید در انتخاب آن دقت کنید به دلیل اینکه ممکن است اصلا به دست شما نرود یا اگر برود به دست شما آسیب بزند، حتی ممکن است گشاد باشد. ما به شما کمک می‎کنیم تا اندازه دقیق دستتان را به دست بیاورید.

ابتدا تمام انگشتان دست خود را به یکدیگر بچسبانید، سپس انگشت شصت خود را به کف دست و رو به روی دو انگشت وسط قرار دهید. انگشت‌ها کاملا جمع باشند یک نخ بردارید و آن را در برجسته‌ترین قسمت (محل اتصال استخوان کف دست به استخوان بند انگشتان) یک بار بپیچید. محل وصل شدن دو طرف نخ را علامت زده و با متر آن را اندازه بگیرید.

نحوه انتخاب سایز طلا برای کودکان نیز با همین روش انجام می‎شود. البته معمولا کمی بزرگتر انتخاب می‌کنند، زیرا در سن رشد قرار دارند.

روش دوم برای نحوه انتخاب سایز طلا و جواهر در رابطه با النگو همانند اندازه گیری سایز انگشتر است. از میان النگوهایی که در خانه دارید یکی که مناسب دستتان است را انتخاب کنید. قطر دایره‌ آن را از حاشیه‌ داخلی النگو اندازه بگیرید. سایز النگویتان را به راحتی به دست می‌آورید. شماره‌گذاری النگو در کشورهای مختلف فرق می‎کند و استانداردهای خاص خود را دارند.

نحوه-انتخاب-سایز-طلا-و-جواهر-گلد-آرتمیس

راهنمای انتخاب سایز طلا و جواهرات، دستبند

تنوع سبک، طرح، اندازه، قفل و هر چیزی که فکرش را بکنید در دستبند به قدری زیاد است که نمی‌توان تمام آن‌ها را معرفی کرد. از دستبندهای زنجیری و کلاسیک تا دستبند چرم طلای مردانه و انواع دستبند طلای زنانه را می‌توان نام برد. حتی پوشیدن آن در بین خانم‌ها نسبت به النگو رواج بیشتری دارد. در کشورهای غربی دستبند از نوع مینیمال و ظریف را بیشتر ترجیح می‌دهند. دستبند قفل دار مانند love، آویزدار، بافت، چرم، سنگی، دستبند مهره‌ای طلا و… را می‌توان نام برد.

نحوه انتخاب سایز طلا و جواهر در رابطه با خرید دستبند کمی متفاوت است. شکیل بودن آن در زمان پوشیدن به این معنی است که زیاد بزرگ نباشد که خود را به روی استخوان‌های کف دست بیندازد. همچنین کیپ و تنگ نباشد که بر روی مچ دست حرکت نکند. باید کمی آزاد باشد تا با تکان‌های زیبایش، رقص خود را در دستان شما به نمایش بگذارد.

اما چطور سایز دستمان را به دست بیاوریم؟ متر پارچه‌ای، نخ یا یک روبان بردارید. آن را دقیقا روی مچ دست و قسمت برآمده بگذارید، سپس به دور مچ بپیچد. محل اتصال دو سر متر یا روبان را علامت بزنید. توجه داشته باشید که باید متر آزادانه دور مچ دست حرکت کند.

نحوه-انتخاب-سایز-طلا-و-جواهر-گلد-آرتمیس

نحوه انتخاب سایز طلا و جواهر، زیورآلات گلو

ممکن است این سوال پیش بیاید که آیا برای انتخاب انواع زیورآلات گلو، اندازه و سایز وجود دارد؟ جواب قطعا مثبت است. درباره نحوه انتخاب سایز طلا و جواهرات گلو، طول بعنوان معیار مد نظر قرار می گیرد. زیورآلات گلو و گردنبند طلا زنانه با توجه به طرح، نقش، و اندازه نام های متفاوتی دارند:

gold_artms_usr
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *