نگاهی به برند جواهرات کارتیه

برند-جواهرات-کارتیه-گلد-آرتمیس

برند جواهرات کارتیه به عنوان پادشاه صنعت جواهرسازی شناخته می‎شود که شهرتی به وسعت دو قرن را در شناسنامه خود دارد. در واقع به عنوان یکی از مشهورترین برندهای جواهرات در دنیا شناخته می شود. طراحی و ساخت انواع جواهرات در صنعت طلا و جواهر، به یک تجارت فراملیتی تبدیل شده است. بسیاری از برند های طلا و جواهر نه تنها در کشور خودشان، بلکه در سایر کشور ها نیز به دنبال جذب مشتری و حتی مشتریان دائم هستند. آنها به خانواده های ثروتمند در هر‎ حرفه و شغلی نفوذ می ‎کنند تا بتوانند مشتریان دائمی را جذب کنند.

تنوع طرح‌ها و تولیدات برندهای مختلف از طراحی تاج پادشاهان تا ساخت حلقه‎ و دستبند طلای زنانه را شامل می‎شود. انواع جواهرات طرح هایی ساده، زیبا و جاودان دارند. آنها برای ساخت جواهرات با فرهنگ، سنت و پیشینه بسیاری از کشورها آشنا هستند. متخصصان مجرب در زمینه گوهرشناسی، تراشکاری و شناخت سنگهای قیمتی را به خدمت می‎گیرند. برندهای مطرح طلا و جواهرات به صنعت مد و فشن نیز وارد شده اند. به عنوان یک بخش جدایی ناپذیر در انواع فستیوال‌ها، فرش قرمز و جشنواره های بزرگ مد و لباس شناخته شده‌اند.

تمام موارد ذکر شده در برند جواهرات کارتیه به چشم می آید. جزو برندهای بسیار محبوب نزد پادشاهان، تجار طلا و جواهر و افراد مشهور در سراسر دنیا است.

فهرست مطالب

برند-جواهرات-کارتیه-گلد-آرتمیس

برند جواهرات کارتیه، دو قرن تلاش-یک جهان شهرت

اگر نیم نگاهی به اکثر برندهای مشهور در صنایع بزرگ بیاندازید متوجه خواهید شد که تاریخ پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته‎اند. با تلاش و پشتوانه نسل‎های یک خانواده، طی چند دهه و حتی بیش از یک قرن رشد کرده‌اند، همانند برند جواهرات کارتیه.

«کارتیه» واژه‌ای فرانسوی و به معنای «کنجکاوی با نگاهی باز» است. موسس آن اعتقاد داشت که «زیبایی ها در همه چیز وجود دارند فقط باید آنها را کشف کنید». شعار برند کارتیه این بود: «هرگز تقلید نکن اما به جاش خلاقیت خرج کن».

تلفظ واژه کارتیه در زبان انگلیسی همان کارتیه خوانده است، زیرا r در انتهای کلمات خوانده نمی شود. در برخی منابع از آن به عنوان «جواهرات کارتیر» نام برده‌اند. در حال حاضر کارتیه به عنوان یک برند و شرکت خانوادگی اداره می شود. شاید تنها راز موفقیت، سودآوری و شهرت آنها، وفاداری به سنت خانوادگی و فرهنگی، خلاقیت و نوآوری بوده است.

برند-جواهرات-کارتیه-گلد-آرتمیس

تاریخچه برند جواهرات کارتیه

شاید سوال بپرسید که «برند کارتیه مال کجاست؟». تاسیس برند جواهرات کارتیه به قرن 19 میلادی برمی‌گردد. در شهر پاریس در سال 1847، شخصی به نام «لوئیس فرانسوا کارتیه» در یک جواهرسازی متعلق به «آدولف بیکارد» شروع به کار کرد. کارتیه تمام فنون جواهرسازی را نزد استاد خود آموخت. بعد از اینکه استاد او بیکار و بازنشسته شد مغازه او را خرید و برند کارتیه متولد شد.

او فعالیت های خود را ادامه داد اما در سال 1853 به مکانی بهتر نقل مکان کرد. فعالیت‌های خود را گسترش داد و سپس اقدام به جذب مشتریان خصوصی و دائمی کرد. او دچار یک دوره رکود کوتاه مدت در زمان پادشاهی ناپلئون سوم شد. بعد از پایان ناآرامی‌ها دوباره تمام مراسمات و جشن ها برپا شدند. تقاضا برای جواهرات تجملاتی و پر زرق و برق نیز افزایش یافت. در این میان کارتیه راه خود را در دربار و بین شاهزادگان باز کرد. از این زمان بود که مسیر شهرت، برای او هموارتر شد.

یکی از شاهزاده خانم ها به نام «ماتیلدا» که دختر عموی امپراتور بود به کارتیه کمک های بسیاری کرد. کارتیه با راهنمایی های او دوباره در سال 1859 نقل مکان کرد و به یک قسمت اعیان نشین پاریس رفت. موفقیت و شهرت او با آشنایی با «ملکه اوژنی» به اوج رسید. سپس با خیاط معروف خاندان سلطنتی به نام «ورث» آشنا شد، او کارتیه را به همگان معرفی می‌کرد. اکنون اکثر مشتریان خصوصی او از دربار، خاندان سلطنتی و افراد ثروتمند بودند.

در سال 1874 کارتیه تجارت خود را به پسرش «لوئیس فرانسوا آلفرد» واگذار کرد. آلفرد نیز در سال 1898 پسرش ژوزف را به عنوان شریک خود معرفی کرد. در نهایت آلفرد پسر کارتیه، خانه طلا و جواهرات کارتیه را به پسرانش پیر، راک و ژوزف منتقل کرد.

توسعه جهانی برند جواهرات کارتیه بعد از این واگذاری آغاز شد. آنها بهترین آبکاران را از روسیه استخدام کردند. همچنین برای خرید بهترین مرواریدها، راهی جنوب شرقی آسیا، خلیج فارس و هند شدند. روابط خود را با افراد سرشناس آمریکایی آغاز کردند. استارت آن با فروش «الماس امید» به صاحب روزنامه واشنگتن ‌پست زده شد. شهرت او در بین تاجران مشهور آمریکایی مانند فورد و راکفلر زبانزد بوده است.

فعالیت های مختلف برند کارتیه

برند جواهرات کارتیه تا سال 1946 میلادی و تا زمان مرگ پیر (آخرین پسر آلفرد)، به صورت خانوادگی اداره می شد. بعد از مرگ او تمام شعبه های آن در انگلیس و آمریکا به فروش رسید. در سال 1964 شرکت سوئیسی رویشمون (Richemont) برند کارتیر را به عنوان یک شرکت تابعه خرید. ریشمون دوباره شعبه‌های لندن و آمریکا را خریداری کرد و مجددا برند جواهرات «کارتیه مونته» تاسیس شد. این برند اکنون در 123 کشور دنیا، بیشتر از 200 شعبه افتتاح کرده است. در مقابل کپی محصولات، قوانین مختلفی را به نفع خود وضع کرده است و با آن مقابله می‌کند. طرح‌های خود را به صورت اختصاصی نگهداری می‌کند. این برند دارای 2 شعبه‌ی ساخت طلا و جواهرات است که مکان ساختشان ناشناخته است.

برند-جواهرات-کارتیه-گلد-آرتمیس

انواع ساعت کارتیه

برند جواهرات کارتیه خط تولید ساعت را در سال 1888 افتتاح کرد. با ساخت «ساعت سانتوس» در سال 1911، شهرت ساعت هایش به اوج رسید و سرآغازی برای تولید ساعت بود. ساعت سانتوس با سفارش دوست کارتیه به نام آلبرتو سانتوس که خلبان بود ساخته شد. اولین ساعت‌ مچی کارتیه مردانه بود. «ساعت تانک» مدل دیگر برند کارتیه است که در سال 1996 ساخته شد. منبع الهام آن نیز تانک‌های فرانسوی بودند. «ساعت رازآلود» اثر دیگر اعجاب انگیز کارتیه بود که عقربه‌های آن بر روی الماس قرار داشتند و حرکت می‌کردند.

برند-جواهرات-کارتیه-گلد-آرتمیس

دستبند عشق، یکی از بهترین برند جواهرات کارتیه

مطمئنا یکی از نمادهای پرطرفدار در جهان، «دستبند عشق» متعلق به برند جواهرات کارتیه است. دستبند عشق (cartier) دو تکه جداگانه است که توسط پیچ به یکدیگر متصل می شوند. به عنوان «نماد جاودانگی عشق بین دو نفر» شناخته شده است. این دستبند نماد کمربند عفاف قرون واسطی و نماد وفاداری است. پیچ گوشتی آن نزد فردی که آن را بسته است، نگهداری می‌شود.

زنجیر کارتیه، ساده و کلاسیک

یکی دیگر از نمادهای برند جواهرات کارتیه «زنجیر» است. طرح زنجیر کارتیه یا کوبایی کاملا کلاسیک است. حلقه‌های آن هم اندازه و به شکل گرد یا بیضی هستند که به یکدیگر متصل می‌باشند. ظاهری کاملا ساده و بسیار مرتب دارد که در اندازه‌های مختلف از نازک تا ضخیم ساخته می‌شود. از این زنجیر در ساخت انواع گردنبند طلا زنانه، دستبند طلا زنانه و ساخت انواع طلای زنانه یا مردانه استفاده می‌شود.

نماد پلنگ در برند جواهرات کارتیه

نماد پلنگ در جشن 100 اُمین بزرگداشت برند جواهرات کارتیه رونمایی شد. طراح آن خانم «جینی توسنت» مدیر هنری کارتیه بود. شاید سوال بپرسید که داستان این نماد چیست؟ لویی در سال 1917 یک جاسیگاری طرح پلنگ به دوستش خانم «جینی تونست» هدیه داد. او برای طراحی حلقه‌ پلنگ از آن الهام می‌گیرد. حلقه‌ای از طلای زرد همراه با جواهرات را ساخت. نماد پلنگ در انگشتر و گردنبند الهام گرفته از این طرح است. سنجاق سینه‌ی یوزپلنگ ادوارد هشتم نیز با الهام از آن ساخته شد. طرح پلنگ در ساخت انواع جواهرات کارتیر استفاده می‌شود.

برند-جواهرات-کارتیه-گلد-آرتمیس

کلکسیون Clash de cartier

رونمایی از یکی از کلکسیون های برند جواهرات کارتیه به نام «Clash de cartier» در سال 2019 انجام شد. مجموعه‌ای که طرح اصلی آن میخ و مهره است. در ساخت انواع جواهرات زینتی مانند گوشواره، انگشتر و دستبند استفاده می‌شود.

شاهکارهای برند کارتیه

تمام طرح‌ها و محصولات برند جواهرات کارتیه در قالب یک متن کوتاه خلاصه نمی‌شود. نام برخی دیگر از آثار مشهور و بینظیر این برند عبارتند از:

در حال حاضر برند جواهرات کارتیه در صنعت تولید عطر، محصولات چرمی، ساعت و… فعالیت دارد. انواع محصولات کارتیه مردانه و کارتیه زنانه در کلکسیون محصولات کارتیه طراحی و تولید می شوند. برند کارتیه انواع زیورآلات گوش، انواع زیورآلات گلو، حلقه، انگشتر و… را برای تمام سلیقه ها طراحی می کند. از فلزات گرانبها مانند طلای سفید، پلاتین و… برای ساخت انواع جواهرات استفاده می کند. دستبند چرم طلا مردانه در بین آقایان و دستبند مهره ای طلا زنانه در بین بانوان جزو پرطرفدار ترین طرح است.

gold_artms_usr
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *