همه چیز درباره برند سواروسکی

برند-جواهرات-سواروسکی-گلد-آرتمیس

برند جواهرات سواروسکی جزو آن دسته برندهایی است که تاریخچه ای خواندنی دارد. گویی برخی افراد آفریده شده اند تا ابداع کنند و بسازند، چیزهایی که افراد دیگر از کنار آن ها راحت عبور می کنند. نوآوری و خلاقیت، منحصر به فرد بودن و عامه پسند بودن همگام با مد روز دنیا، از ویژگی های برندهای موفق هستند.  استفاده از علم و فناوری های نوین و جدید برای ساخت دستگاه‌های مدرن، یکی دیگر از دلایل موفقیت برند های مشهور دنیا می باشد.

اغراق آمیز نیست اگر بگوییم برند سواروسکی تمام موارد ذکر شده را با یکدیگر دارد، حتی فراتر از آن چیزی که می گوییم و می‎خوانیم. بنابراین بی جهت نیست که با گذشت بیش از  صد سال همچنان در صدر برندهای محبوب دنیا قرار دارد.

تاریخچه برند جواهرات سواروسکی

برند جواهرات سواروسکی متعلق به «دنیل سواروسکی» است. پدر دنیل مالک کارخانه کوچک شیشه بود. دنیل در سال 1862 میلادی در یکی از شهر های جمهوری چک به دنیا آمد. او از همان ابتدا با اشتیاق به شغل و حرفه پدر روی آورد و فنون شیشه بری را آموخت. به واسطه حرفه‌ای که داشت از یک نمایشگاه تجهیزات الکتریکی بازدید کرد. در هنگام بازدید از نمایشگاه دستگاه تراش سنگ نظر او را جلب کرد. ایده ای در ذهنش شکل گرفت، او می خواست دستگاه الکتریکی برش و تراش شیشه را بسازد. فاصله بین ایده تا ساخت این دستگاه، ده سال طول کشید، اما بالاخره در سال 1892 آن را اختراع کرد.

برای گسترش حرفه خود به اتریش و شهر تیرول مهاجرت کرد. سه سال بعد با کمک یک سرمایه گذار کارگاه خود را ساخت که ks & co نام داشت. هدف او از حضور در صنعت کریستال، ساخت شیشه های باکیفیت و زیبا بود. البته او در این هدف متوقف نشد، بلکه چشم انداز او ساخت جواهراتی از کریستال بود که مشابه الماس باشند. دنیل با شعار «الماس برای همه» در سال 1919 میلادی «برند سواروسکی» در اتریش را رسما تاسیس کرد. در کنار دنیل، پسرانش نیز در حیطه کشف و ابداع بودند. موفقیت هایی را نیز به دست آوردند که تا به امروز نام آن ها می درخشد. به طور مثال ابداع دوربین های چشمی و ساخت انواع تلسکوپ را می توان نام برد، آن ها به نجوم علاقه داشتند. صنایع اپتیک از دیگر فعالیت های برند سواروفسکی است.

برند-جواهرات-سواروسکی-گلد-آرتمیس

کریستال، الماس سواروسکی

هر شخصی که عاشق طلا و جواهر باشد محال است نام «برند جواهرات سواروسکی» را نشناسد یا نشنیده باشد. برند سواروسکی کریستال هایی با ترکیب شیمیایی ویژه ابداع کرد. ترکیبات اصلی آن ها هنوز در صندوقچه اسرار این شرکت قرار دارد. برخی ترکیبات آن شامل پتاس، سرب، شن، ماسه، کوارتز و سودا می باشد. ایده تراش کریستال به ذهن دنیل سواروسکی رسید. کریستال های سواروفسکی نور را از خود عبور می دهند. به گونه ای که رنگین کمانی از رنگ ها، چشم هر جواهر دوستی را به خود جذب می کند. او گفته بود «هر کسی دوست دارد یک الماس در جعبه جواهراتش داشته باشد. اما بسیار گران قیمت است و شاید هرگز نتواند تا آخر عمرش یک الماس واقعی داشته باشد».

بعد از مرگ دنیل، نوه‌ او مانفرد مدیریت شرکت را بر عهده گرفت. مانفرد همکاری خود را «برند جواهرات دیور» آغاز کرد. همچنین موفق به ساخت کریستال های رنگی شد. کریستال های شفاف و یخی که الماس گونه اند و می درخشند. نوری که از کریستال ها عبور می کند به قدری خیره کننده است که گویی رشته های نوری در حال رقص هستند.

برند جواهرات سواروسکی و تکنولوژی تراش کریستال ها

برند جواهرات سواروسکی 125 سال مهارت استادانه را به رخ جهان می کشد. بی جهت نیست که رهبر تحول و خلاقیت نام گرفته است. این برند تنها به ساخت و تهیه مواد اولیه اکتفا نکرد، بلکه ساخت دستگاه های تراش کریستال و جواهرات را در اولویت قرار داد. برند سواروسکی علاوه بر ساخت دستگاه های تراش، ابزارهای دستی و ماشینی سنگ زنی و ابزارهای مختص صیقل زدن را طراحی کرده است.

این موضوع تبدیل به یک بازار مجزا در کنار ساخت و تراش کریستال های الماس گونه شده است. در ابتدای راه کریستال های الماس گونه سواروسکی محبوبیت متوسطی داشتند. البته قیمت آن ها بسیار کمتر از الماس های واقعی بود. بعد طی مسیر کیفیت و افزایش تقاضا، با افزایش محبوبیت نیز همراه شد، البته قیمت ها نیز افزایش یافت. با این حال همچنان کیفیت کریستال ها بر قیمت برتری دارند.

چگالی نقره (Ag) حدود 10/5 گرم است. این فلز بسیار مقاوم است، قابلیت پرداخت بالایی دارد. از آن برای ساخت انواع زیورآلات گلو و انواع زیورآلات گوش استفاده می‎شود. در ترکیب طلا از نقره استفاده می‎کنند، زیرا طلای خالص بسیار نرم است که نقره باعث مقاوم تر شدن آن می‎شود. در صنعت طلا و جواهرسازی یک بخش مهم به نام ساخت زیورآلات نقره وجود دارد. محبوبیت آنها بیشتر از انواع زیورآلات طلا نباشد کمتر هم نیست. انواع گردنبند، انگشتر، گوشواره و حتی پابند از جنس نقره را می‎توانید از پشت ویترین نقره فروشی ها مشاهده کنید. نقره مانند طلا در عیار‌های مختلف ساخته می‌شود:

برند-جواهرات-سواروسکی-گلد-آرتمیس

شهرت تراش جواهرات قیمتی

برند جواهرات سواروسکی در رابطه با تراش سنگهای قیمتی، جواهرات و کریستال شهرتی جهانی دارد. در نتیجه دارندگان سنگهای قیمتی، تراش سنگ های گرانبهای خود را به این برند واگذار می‌کنند. طراحی و تراش جواهرات و کریستال ها، تماما هنر دست سازندگان و هنرمندان این برند است. برای طراحی و ساخت طلا و جواهرات سواروسکی از کریستال به تنهایی یا در ترکیب با سنگ های قیمتی دیگر استفاده می کنند. الماس، زمرد، سنگ آمیتیس، روبی یا یاقوت قرمز و سنگ های نیمه قیمتی دیگر را می توان نام برد. از فلزات گرانبهایی مانند طلای زرد با عیارهای مختلف (14 تا 24 عیار) و همچنین از طلای سفید و نقره استفاده می کنند. از این فلزات گرانبها به تنهایی یا در کنار یکدیگر برای ساخت جواهرات زیبا استفاده می کنند. کریستال ها و جواهرات سنگی گرانبها و تراش خورده، زیبایی طلا و جواهرات زینتی را چندین برابر می کنند.

برند-جواهرات-سواروسکی-گلد-آرتمیس

مصنوعات طلا و جواهرات سواروسکی

برند طلای سواروسکی قبل از سال 1977 راه اندازی شد. مجموعه طلا و جواهرات، شامل انواع زیورآلاتی است که برندهای دیگر می سازند. البته طراحی شان بسیار زیبا و چشم نواز هستند، به عبارت دیگر منحصر به فرد می باشند. انواع زیور آلات گوش، انواع زیور آلات گلو، انواع دستبند طلا زنانه، انگشتر و حلقه های بسیار زیبا جزو مصنوعات این برند هستند. یکی از ویژگی های بارز و دوست داشتنی طلا و جواهرات این برند، نهایت ظرافت و دقتی است که در طراحی جواهرات مشاهده می کنید. همچنین انگشترها و دستبند های بسیار ظریفی که هنر دست هستند، گویی هیچ دستگاهی قادر به ساخت آن ها نیست.

برند Swarovski انواع زیورآلات و جواهرات زنانه و مردانه را با سبک های مدرن و کلاسیک طراحی کرده و می سازد. سواروسکی بیش از 2000 نمایندگی و شعبه در سراسر جهان دارد، بنابراین محصولات خود را به سرتاسر دنیا ارسال می کند. در کنار ساخت انواع طلا و جواهرات، در زمینه ساخت ساعت نیز فعال است. ساعت ها را با نگین های کریستالی و جواهرات بسیار زیبا تزئین می کنند. در زمینه ساخت انواع وسایل تزئینی مانند مجسمه های کریستالی، لوسترهای کریستالی و قاب ‎های گوشی، تزئین شده با کریستال های زیبا، نیز فعالیت دارند.  

این برند حضور پررنگی نیز در صنعت مد و فشن دارد. به عبارت دیگر در زمینه تولید سنگ های رنگی که برای دوخت لباس استفاده می شوند نیز فعالیت دارد. انواع نخ، تورهای مخصوص کریستالی و همچنین طراحی روبان های کریستالی از جمله تولیدات این برند هستند.

ناگفته نماند که نماد برند سواروسکی (Swarovski) پرنده ای به نام «قو» است.

تشخیص برند اصل و نگهداری از آن ها

روش هایی وجود دارند که می توانید محصولات برند جواهرات سواروسکی اصل را از تقلبی تشخیص دهید. این روش ها عبارتند از:

جواهرات و کریستال های سواروسکی بسیار ظریف و حساس هستند. از قرار دادن مکرر آن ها در معرض نور خورشید بپرهیزید، زیرا شفافیت و درخشندگی را از آن ها می گیرد. آن ها را در معرض مواد شیمیایی و اسیدی قرار ندهید. بهترین راه برای تمیز و شفاف کردن آن ها، شستشو با آب و صابون معمولی است. از برخورد با اشیای تیز که باعث خراش سطح کریستال ها می شوند دوری کنید. اگر به طور دام با پوست تماس داشته باشند یا عطر و اسپری مستقیم با آن ها برخورد کند باعث می‎شود سطحشان مات شود. همچنین می توانید برای تمیز کردن سطح آن ها از یک دستمال نرم استفاده کنید.

gold_artms_usr
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *